Silver

I dagarna är det 25 år sedan jag ordinerades till pastor i Svenska missionsförbundet. Det stämmer till eftertanke. De flesta av dem åren har jag varit i aktiv tjänst.

Under kyrkokonferensen träffades vi, halva styrkan som gick sista året tillsammans på Teologiska seminariet. Vi åt gott och så fick vi var och en berätta - hur blev de 25 åren -

Människors berättelser griper tag och när man har något gemensamt så gör det ännu mer med oss. Jag lyssnade på mina vänner och gav min berättelse. Det blev en gripande och stark kväll. förundran, glädje, sorg och bekymmer, ovisshet och förhoppningar.

Det kändes stort att få vara med och dela livet med ordinationsvännerna. Tack till er var och en! Jag hoppas vi kan träffas till en liknande samling om fem år.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0