Julhälsning 2010

Peace is possible! Allow the angels to inspire you!

Fred är möjlig! Tillåt änglarna att inspirera dig!

 

Jag såg häromdagen en dekal på en bil med den lydelsen. Vilken fin julhälsning tänkte jag. Fred är möjlig. Fred på jorden är möjligt. Fred mellan människor är möjligt. Och fred och frid i våra hjärtan är möjligt

 

Julen förkunnar fred. När jag läste dekalen tänkte jag på änglarna utanför Betlehem som kom till herdarna med glädjebudet att en Frälsare var född. Var inte rädd sa ängeln utan ta till er den stora glädjen. Jesus har kommit in i världen för dig och för att ge dig av sin fred.

 Så sjöng änglarna den mest fantastiska lovsången:

 

Ära i höjden åt Gud och på jorden fred!

 

Vi får var och en lyssna in den lovsången om fred i vårt inre. Vi får inspireras och göra som herdarna gjorde. Vi får gå till Betlehem och se vad som har hänt. Vi får vara vid Jesusbarnet i krubban. Vi får ta till oss det väldiga budskapet om att fred är möjligt i våra liv, i mänskliga relationer och mellan länder och folk.

 

 

God jul och ett Välsignat Nytt år 2011
önskar jag dig som läser det här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0